UAH Heritage Award

In a ceremony held on April 22nd in the main square of the University Alberto Hurtado (UAH), the advances of the UAH Heritage program were presented as well as the winners of the photography and writing contest.

1er Lugar Concurso Fotografía Patrimonio UAH - Flora y Fauna

Winning photograph in the UAH Heritage Photography contest – Flora and Fauna

UAH Heritage is a joint initiative of the University, Fundación Cosmos and Fundación Mar Adentro, that seeks to highlight this institution’s academic, intellectual and architectural heritage. The program has had several stages within which the implementation of the Patrimonial Campus project is worth noting in how it brought unity to the diverse building façades and spaces of the University through the creation of new courtyards with new landscaping and furniture designs. This project resulted in the creation of a true Patrimonial University Campus with welcoming spaces that promote creativity, thought and university life.

The Vice Chancellor of Integration thanked Fundación Mar Adentro and Fundación Cosmos for their collaboration in the renovation of gardens and internal façades of the UAH houses and also highlighted the value of the architectural and symbolic heritage of this university. On behalf of both foundations, Felipe Correa referred to the work of all those who made this project of remodeling and landscaping of the spaces in the central courtyard possible, while the architect Ernesto Labbé acknowledged the complexities of belonging to a patrimonial neighborhood, and what a great opportunity it is to be located right in the heart of the city. Finally Dean Fernando Montes said that because of its location in the “heart of the city,” this is “the most inclusive university within the system.”

Fernando Montes SJ, Dean of UAH UAH Heritage Award Ceremony Ernesto Labbé, UAH Architect Felipe Correa, Architect of Fundación Cosmos, in charge of the façade remodeling project

En una ceremonia realizada el 22 de abril en el ágora de la Universidad Alberto Hurtado (UAH), se presentaron los avances del programa Patrimonio UAH y se premió a los ganadores del concurso de fotografía y textos realizado en el marco del mismo.

05/05/2015

Patrimonio UAH es una iniciativa conjunta de esta Universidad y de las Fundaciones Cosmos y Mar Adentro, para resaltar el patrimonio académico, intelectual y arquitectónico con que cuenta esta institución. El programa ha tenido varias etapas, destacando entre ellas la ejecución del proyecto Campus Patrimonial, que permitió unir los distintos edificios y espacios de la Universidad, a través de patios con un nuevo paisajismo y mobiliario. Resultado de ello ha sido la generación de un verdadero Campus Universitario y Patrimonial con espacios acogedores que promueven la creatividad, el pensamiento y la vida universitaria.

El Vicerrector de Integración agradeció a las Fundaciones Mar Adentro y Cosmos por su colaboración en el remozamiento de jardines y fachadas internas de las casas de la UAH y destacó el valor del patrimonio arquitectónico y simbólico de esta universidad. En representación de ambas fundaciones, Felipe Correa se refirió al trabajo de todos quienes hicieron posible el proyecto de remodelación y paisajismo de los espacios del patio central, en tanto el arquitecto Ernesto Labbé reconoció las complejidades de pertenecer a un Barrio Patrimonial, y la gran oportunidad de estar en pleno centro de la ciudad. Finalmente el Rector Fernando Montes señaló que debido a su ubicación en el “corazón de la ciudad”, esta es “la universidad más integradora del sistema”.

Socios y Colaboradores

• Universidad Alberto Hurtado